Met trots presenteren wij jullie een samenwerking met Fysiotherapie Bladel. Met deze samenwerking hopen we samen het aantal blessures binnen de vereniging te verlagen.

Hiervoor komen leden van KV Bladella in aanmerking voor een blessurepreventie screening. Benieuwd naar meer informatie hierover? Lees dan meer en meld je aan!

De samenwerking met Fysiotherapie Bladel is niet alleen opgezet om het aantal blessures te verlagen, maar natuurlijk ook om te kunnen adviseren en te helpen bij herstel of revalidatie voor onze leden. Wij bevelen daarom alle geblesseerde speelsters aan om naar Fysiotherapie Bladel te gaan voor diagnostiek, advies en/of behandeling.

Leden die geblesseerd zijn geraakt op een korfbaltraining of tijdens korfbalwedstrijd, kunnen zich melden bij Fysiotherapie Bladel. Er zal dan, indien mogelijk, voor dezelfde dag nog een afspraak worden gemaakt. Er wordt vervolgens een onderzoek uitgevoerd en bevindingen gedeeld. Deze bevinden bestaan uit:
fysiotherapeutische diagnose
de te volgen stappen voor het optimale herstel
advies over de duur van het herstel en het hervatten van de training

Daarnaast is Fysiotherapie Bladel bereid om dames die hiervoor geadviseerd zijn door hen of onder behandeling zijn bij hen, gratis te tapen voor een korfbalwedstrijd. Hiervoor moet wel een afspraak worden gemaakt.

Tot slot verrichten zij een blessurepreventie screening. Daarbij behoren tips/adviezen ter verbetering van de fysieke conditie. Hiervoor kunnen eventueel extra kosten in rekening gebracht gaan worden. Dit zal altijd in overleg gaan met de betreffende speelster.

Onze contactpersoon vanuit Fysiotherapie Bladel is Susan Geraerts en Kim van den Berg is contactpersoon vanuit KV Bladella. Voor vragen kunnen jullie altijd bij hen terecht.