Altijd een fijn moment in het korfbalseizoen: lekker naar binnen!
Niet meer poetsen, geen kantinedienst, lekker (soms te) warm, en een supersnel korfbalspelletje. Helaas is dat dit jaar allemaal anders. Enkel de jeugd kan gaan trainen, de senioren nog niet.

Met dit bericht willen we even een kleine update geven over de trainingen en een kleine vooruitblik wat ons te wachten staat als we weer wedstrijden mogen gaan spelen.

Start jeugdtraining maandag 2 november
Alle jeugdspelers hebben via hun trainer/coach het bericht ontvangen dat maandag 2 november de training start. We zijn te gast in de sporthal, waar betekent dat we allemaal de regels en richtlijnen van de sporthal zullen opvolgen. Dus:

• Omgekleed naar de training komen;
  • Op de aangegeven plekken je schoenen wisselen (dat is in de hal);
  • Geen gebruik maken van de kleedlokalen en niet douchen;
  • Ouders mogen niet naar binnen (de allerkleinsten worden geholpen met het schoenen strikken);
  • Maximaal 5 minuten voor aanvang van de training aanwezig, eerder mag je niet naar binnen;
  • En na de training niet blijven hangen en z.s.m. weer de sporthal verlaten.

De regels van de sporthal lees je hier! Het kan zijn dat we als korfbal aanvullende regels opstellen, dat zullen we duidelijk communiceren.

Wanneer mogen de senioren weer gaan trainen?
Dat weten wij ook niet, dat is afwachten. De landelijke overheid heeft bepaald dat boven de 18 niet wordt gesport, daar hebben we ons aan te houden. Ga dus ook niet buiten trainen met je team.

En als we weer wedstrijden mogen gaan spelen..
We zullen ons dan moeten houden aan de regels van de overheid en de sporthal. Dat betekent dat we registratieformulieren moeten invullen, kleedlokalen moeten ontsmetten en erop moeten toezien dat er niet teveel dames in het kleedlokaal zijn (dat is vooral bij de senioren!).
Ook het inspelen in de rust van de wedstrijd daarvoor zal niet mogen. Hoe we dat gaan oplossen is improviseren. De sporthalbeheerder heeft al aangegeven mee te denken, maar we zullen ook jullie hulp nodig hebben om weer ouderwets een zaalwacht te draaien.
Bij het spelen van uitwedstrijden is het belangrijk de regels en richtlijnen van de sporthal vooraf op te zoeken. Dit kan via sportlink.

Het is lastig dit allemaal vooraf te organiseren, omdat we simpelweg niet weten wat we precies moeten gaan regelen. We vertrouwen erop dat we dat met jullie hulp snel voor elkaar krijgen.

Blijf gezond!
We willen graag een compliment geven aan alle ouders en leden dat jullie de richtlijnen naleven en dat als we jullie nodig hebben, jullie ervoor ons zijn. We hebben binnen onze club ook leden die positief getest zijn. We zijn blij dat dit in alle openheid met elkaar wordt gedeeld en verantwoordelijkheid wordt genomen.
Nu we naar binnen gaan is het belangrijk dit te blijven doen!

Wordt zeker vervolgd…